گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران خرد در بورس، نقدینگی جدیدی برای سرمایه‌گذاری به بورس تهران تزریق شده است.

به گزارش همشهری، طبق آمار در چهار‌ماه گذشته ارزش کل نقدینگی جدید وارد شده به بازار سهام دوهزار میلیارد ریال بوده که در این میان فقط در آذر‌ماه امسال 670میلیارد ریال پول تازه‌نفس وارد بازار سرمایه شده است. آمارها گویای این واقعیت هستند که جریان ورود نقدینگی به بورس تهران، از فروردین‌ماه امسال متوقف شده بود اما همزمان با رونق دوباره بازار، بار دیگر تمایل برای سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یافته به‌طوری که طبق آمار‌های مستند بورس تهران، از شهریور امسال حجم قابل توجهی از نقدینگی به سمت بورس تهران حرکت کرده است.

در حال حاضر رقم نقدینگی در کشور به 375هزار میلیارد تومان رسیده و رشد حجم نقدینگی به دغدغه اصلی کارشناسان اقتصادی تبدیل شده است زیرا این نقدینگی با هجوم به بازار‌های کالا و خدمات، زمینه تورم را فراهم می‌آورد. در طول ماه‌های گذشته هجوم نقدینگی به بازار‌های مسکن و پس از آن طلا و ارز باعث افزایش قیمت‌ها در این سه بازار شد. به باور کارشناسان یکی از دلایل حرکت نقدینگی به سوی بورس تهران از شهریور امسال به این طرف، افزایش میزان مشارکت اشخاص حقیقی و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خرد به حضور در بازار سهام بوده است.

طبق آمار، فقط در هفته گذشته میزان مشارکت مردم در بورس تهران 42درصد افزایش یافت و در مجموع 72هزار نفر در بورس تهران اقدام به خرید وفروش سهام کردند. آمار بورس تهران نشان می‌دهد که در شهریور‌ماه امسال6.8میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بورس شده است که این میزان در بالاترین حد خود در مهر‌ماه به 127میلیارد تومان رسید. اگرچه جریان ورود نقدینگی جدید به بورس در آبان‌ماه متوقف شد اما آمار‌ها نشان می‌دهد که در آذر‌ماه امسال بار دیگر حجم سرمایه‌گذاری مردم و ورود پول‌های جدید به بورس بیشتر شده و در این‌ماه در مجموع 67میلیارد تومان پول جدید وارد بازار سهام شده است.

کد خبر 195934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز